Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ KAI ΤΗΛΕΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΕΝΑ "CLICK AWAY" ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ

 

Πριν μερικές μέρες το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε μια νέα εγκύκλιο που ορίζει ότι η αξιολόγηση των μαθητών για το α΄ τετράμηνο θα γίνει κανονικά. Κι αν δεν ζούσαμε σε  τόσο δύσκολους καιρούς θα ήταν για γέλια. Τώρα όμως δυστυχώς είναι για κλάματα.

Η εν λόγω εγκύκλιος όχι μόνο είναι ανεφάρμοστη, αλλά επιπλέον δείχνει την παιδαγωγική άγνοια, τη διαχειριστική ανεπάρκεια και την αναλγησία του Υπουργείου και του ΙΕΠ απέναντι σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, και αυτό γιατί όλο αυτό το διάστημα της υγειονομικής κρίσης και της τηλεκπαίδευσης:

  • Ποτέ το υπουργείο δεν  έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον για τα παιδιά που δεν μπορούν να συνδεθούν καθόλου ή συνδέονται με προβλήματα ή για τα παιδιά που παρακολουθούν κάτω από άθλιες συνθήκες.
  • Ποτέ δεν έδειξε ούτε ενδιαφέρον αλλά ούτε και σεβασμό απέναντι στο έργο των εκπαιδευτικών, που τους άφησε εντελώς αβοήθητους και χωρίς καμιά υποστήριξη στο δύσκολο έργο της τηλεκπαίδευσης. Για άλλη μια φορά οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν με επιτυχία από το περίσσευμα της καρδιάς και της υπευθυνότητάς τους.
  • Αδιαφόρησε πλήρως  για τα σοβαρά παιδαγωγικά ζητήματα που εγείρει η τηλεκπαίδευση. Όλοι οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν την ελλιπή αφομοίωση της ύλης, την έλλειψη αλληλεπίδρασης, την κόπωση των παιδιών, την αδυναμία συγκέντρωσης.
  • Αδιαφόρησε και για τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα που προκαλεί ο εκτεταμένος εγκλεισμός και η προσκόλληση στην οθόνη. Αγνοείται ακόμα και το γεγονός ότι πολλές οικογένειες αντιμετωπίζουν δύσκολα προβλήματα επιβίωσης και υγείας.
  • Αδιαφόρησε για την αδυναμία πραγματοποίησης μαθημάτων Γενικής Παιδείας (Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή) και των εργαστηριακών μαθημάτων των ΕΠΑΛ

Με την εγκύκλιο αυτή το Υπουργείο κάνει πως δεν ξέρει ( ή πράγματι δεν ξέρει;):

  • ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος για αδιάβλητη ηλεκτρονική εξέταση!
  • ότι το  περιθώριο τριών εβδομάδων που δίνει η εγκύκλιος για να μπουν τα διαγωνίσματα, μέχρι τη λήξη του τετραμήνου, αντιβαίνει στον εβδομαδιαίο περιορισμό διαγωνισμάτων!

Τι επιδιώκει λοιπόν το Υπουργείο;

Να αυτοεπιβεβαιωθεί και να πείσει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς- κόντρα στην καθημερινή τους εμπειρία - ότι η τηλεκπαίδευση πέτυχε; Να εξουθενώσει σωματικά και ψυχικά μαθητές και εκπαιδευτικούς;

Καλούμε τους συναδέλφους να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και ακόμα και να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους, εφόσον υφίστανται τα παραπάνω προβλήματα. Καλούμε, τους διευθυντές να μην ασκούν πιέσεις προς τους συλλόγους διδασκόντων για αξιολόγηση, αναλογιζόμενοι τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Αντιθέτως, προτείνουμε διαδικασίες ανατροφοδοτικής /διαμορφωτικής αξιολόγησης, αξιοποιώντας όλα τα πρόσφορα μέσα, προκειμένου να διερευνούνται τα μαθησιακά κενά και ο βαθμός αφομοίωσης της διδαχθείσας ύλης.

Κι ας αναρωτηθούμε συνάδελφοι τι μας καλούν τελικά να αξιολογήσουμε; Τους μαθητές; Την τηλεκπαίδευση; Τη σύνδεση;

Ένα πρέπει να αξιολογηθεί σήμερα κι αυτό είναι το Υπουργείο.

 

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ