Κυριακή 5 Ιουλίου 2020

Ερώτηση 32 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την περικοπή ωρών της Οικιακής Οικονομίας



Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία της κοινοβουλευτικής εκπροσώπου και βουλευτή Βόρειου Τομέα Αθηνών, Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, για την περικοπή ωρών διδασκαλίας καθηγητών Οικιακής Οικονομίας.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν πως η Οικιακή Οικονομία είναι μία εφαρμοσμένη κοινωνική επιστήμη με ευρύ διεπιστημονικό πεδίο αναφοράς, ενώ σύμφωνα με το International Federation of Home Economics, η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας ενδυναμώνει και ενισχύει την ποιότητα της ζωής του ατόμου, της οικογένειας και της κοινότητας και άπτεται των αναγκών της σύγχρονης κοινωνίας, εναρμονίζεται πλήρως δε με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.

Συγχρόνως, τα κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της UNESCO για τις σύγχρονες κατευθύνσεις της εκπαίδευσης, αναφέρονται στον κρίσιμο ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της έννοιας και του περιεχομένου της Αειφόρου Ανάπτυξης.
Όπως σημειώνουν οι βουλευτές, στα Γυμνάσια της χώρας έχει παραχθεί μια σημαντική δουλειά με πρωτεργάτες τους καθηγητές Οικιακής Οικονομίας και κοινωνούς τους μαθητές και τους γονείς σύμφωνα με τις σύγχρονες κατευθύνσεις της Εκπαίδευσης, προσφέροντας τα μέγιστα στην διάπλαση των μαθητών και τη στήριξη της οικογένειας.
Ωστόσο, με Υπουργική Απόφαση, με την οποία καταργήθηκε το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας από την Β’ Γυμνασίου, εξοβελίζεται το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας από το Γυμνάσιο μειώνοντας τις ώρες διδασκαλίας του από το ωρολόγιο πρόγραμμα και καταργείται σχεδόν το αντικείμενο στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την αρμόδια υπουργό:
  • Γιατί καταργεί ένα μάθημα από την στιγμή που έχει άμεση συνάφεια με την Βιώσιμη Ανάπτυξη και ικανοποιεί τους στόχους της, μιας και η χώρα μας έχει δεσμευτεί γι’ αυτούς στον ΟΗΕ;
  • Πώς οι εκπαιδευτικοί ΠΕ80 (Οικονομίας στα Γυμνάσια) θα καλύψουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, εφόσον σε κάθε Γυμνάσιο της χώρας, αυτή την στιγμή, πλεονάζει ένας καθηγητής του κλάδου ΠΕ80 και σε κάθε Λύκειο ένας ακόμα;
  • Γιατί ωθεί τους εκπαιδευτικούς ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ των Γυμνασίων στη μόνιμη αναζήτηση συμπλήρωσης του διδακτικού τους ωραρίου και τους εκπαιδευτικούς της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στην ανεργία;
  • Γιατί τους στερεί το δικαίωμα να έχουν οργανική θέση και τους αφαιρεί το δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης έναντι των άλλων εκπαιδευτικών, αδυνατώντας να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης στα σχολεία τους όταν την ίδια στιγμή όσοι καθηγητές/ριες της ειδικότητας το έπραξαν συμμετείχαν στη διοίκηση του Σχολείου επιτυχώς;
  • Σκοπεύει να διορθώσει αυτή την άνιση μεταχείριση και απαξίωση Λειτουργών που συνέβαλαν στην αναβάθμιση του σύγχρονου ρόλου της εκπαίδευσης και να αποκαταστήσετε αυτή την αδικία;